joi, 13 februarie 2014

Gazda de Stephenie Meyer

Probabil majoritatea dintre voi ati vizionat sau macar auzit despre filmul The Host, cu Saoirse Ronan, Jake Abel (din filmele Percy Jackson) si Max Irons in rolurile principale. Ei bine, pentru cei care au auzit sau nu despre film, vreau sa le spun ca, de fapt, el este ecranizarea cartii scrise de Stephenie Meyer, autoarea Twilight. Nu am stiut nici eu acest lucru pana cand, la luni bune dupa ce vazusem filmul, am observat-o intamplator in raionul de carti de la un hipermarket. Pentru cei care deja au vazut filmul, nu ezitati sa va luati cartea, because you should:


Asa ca, daca v-a placut povestea, dar nu si actorii sau interpretarea lor, trebuie sa va luati neaparat cartea, caci asa puteti sa va imaginati propria voastra ecranizare in minte, in timp ce cititi. :)
Asa arata cartea:


,,Melanie Stryder refuzã sã se stingã. Lumea noastra a fost invadata de un dusman invizibil. Oamenii devin gazde pentru acesti invadatori, mintile le sunt luate, in timp ce corpurile lor raman intacte si isi continua vietile, aparent neschimbate. O mare parte din omenire a cedat. Cand Melanie, unul dintre putinii oameni ,,salbatici" in viata, este capturata, are convingerea ca i-a sosit sfarsitul. Ratacitoarea, ,,sufletul" invadator care a intrat in corpul lui Melanie, a fost avertizata de provocarile cauzate de trairea in corpul unui om: emotiile covarsitoare, multitudinea de simturi, memoriile prea clare. Dar mai era ceva dificil, ceva la care Ratacitoarea nu se astepta: vechiul chirias al corpului refuza sa renunte.

Una dintre cele mai de succes scriitoare din ziua de azi, Stephenie Meyer, autoarea faimoasei Saga Amurg, ne ofera un roman de neuitat despre perseverenta iubirii si despre ce inseamna sa fii om."

Recenzie:

In Gazda este vorba despre Melanie, una dintre ultimele persoane al caror corp nu a fost inca luat de extraterestri, care apar sub forma unor fiinte albe cat podul palmei, cu tentacule numeroase si subtiri. 
Melanie traia retrasa cu fratele ei, Jamie, undeva unde sufletele (cum erau numiti extraterestii in carte) nu ii puteau gasi, ea trebuind sa faca aprovizionarea cu mancare pentru amandoi noaptea, pe ascuns, in cate o casa de-a vreunei familii de suflete. Astfel il cunoaste pe Jared, inca om, ca ea, de care se indragosteste. De atunci se muta impreuna, Melanie, Jamie si Jared, in pustietate, pana in noaptea cand Melanie este prinsa de catre suflete, iar corpul ii este acaparat de Ratacitoare, ea avand sarcina, ca fiecare seaman de-al ei, sa obtina informatii despre fosta locuitoare a corpului, in scopul depistarii eventualelor asezari omenesti ramase. Insa mintea lui Melanie este inca vie, ea reusind, prin amintirile ei, sa o convinga pe Ratacitoare sa o ajute sa ii gaseasca impreuna pe Jamie si Jared. Cand, in sfarsit, ajunge acolo, Ratacitoarea si Melanie ii gasesc pe cei doi, insa nimeni nu crede ca Melanie ar putea fi inca in viata. Pana cand Ratacitoarea ii salveaza viata lui Ian, un om ramas in viata din comunitatea in care se aflau Jamie si Jared, desi acesta incercase sa o omoare in prima zi in care o vazuse. Astfel, Ian se indragosteste de Ratacitoare, in conditiile in care Jared e indragostit de Melanie, iar Melanie si Ratacitoarea sunt doua persoane aflate in acelasi corp. Cartea este superba si te invata o adevarata lectie despre prietenie si despre faptul ca, desi cele doua rase erau una impotriva alteia, exista si exceptii de la regula si ca, nu intotdeauna, sa fii diferit este un lucru rau.

5 comentarii:

  1. Eu am citit prima data carte, dupa care am vazut filmul si as putea spune ca mi-au placut la fel de mult amandoua. Filmul a respectat destul de mult cartea si eu chiar am adorat personajele. Ian mi s-a parut perfect :x

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e unul dintre cazurile rare cand ecranizarea respecta perfect cartea. Dar am pus poza cu citatul pentru ca multe persoane spun: "Daca am vazut filmul, de ce sa mai citesc si cartea?" Pentru ca filmul nu le-a prea placut, dar am vrut sa le spun ca merita sa citesti si cartea, pentru ca altfel nu ar mai fi existat filmul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca bine zici!
    Alta ecranizare care respecta foarte, foarte mult cartea ar fi Mandrie si prejudecata, mie mi-a placut foarte mult carte si mi-a placut si filmul, in schimb la Academia vampirilor nu pot spune acelasi lucru. Filmul m-a cam dezamagit, nici personajele nu mi-au prea placut, imi imaginam actorii total diferiti. :/

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa imi spuneti parerea voastra si sa veniti cu propuneri in scopul imbunatatirii impreuna a blogului (in limita bunului-simt)! Mersi! :)